Geen betere reclame voor de techniek denkbaar

21 maart 2016

LICHTENVOORDE – Liefst zesduizend bezoekers trok de Techniekdag in Lichtenvoorde op zaterdag 19 maart. Jong en oud keken de ogen uit bij demonstraties, rondleidingen en een hele reeks doe-activiteiten.

Maureen Bekkink van Werk en Vakmanschap in Velp is erg enthousiast. “We hebben heel veel ouderen gesproken over de mogelijkheden in de techniek. En aan de meegekomen kinderen, vaak in de basisschoolleeftijd, hebben we onze hele voorraad buttons en andere gadgets uitgedeeld.”

Maureen Bekkink was samen met Martine Dekkers afgereisd naar Meat Processing Systems (MPS), bouwers van productielijnen voor slachterijen in Lichtenvoorde. “Op zo’n dag merken de bezoekers hoe innovatief het bedrijfsleven hier is. Ze zien de mogelijkheden die de techniek biedt. Voor Werk en Vakmanschap is het dan ook vooral een investering in bewustwording. Dat betaalt zich over enkele jaren zeker uit.”

De toewijding waarmee de jonge bezoekers zich stortten op het ontwerpen op computers, het bedrukken van kippeneieren met hun naam, het programmeren van robots en het doen van proefjes was tekenend voor de prima sfeer. “En er was nog veel meer te beleven. Defensie, onderwijsinstellingen, Lego-robots, te veel om op te noemen. Het was de beste reclame die je maar kunt bedenken, voor werken in de techniek”, concludeert een zeer contente Bekkink.